Thursday, January 13, 2011

I love class Mummy 2010~~ part 1

Dgn nama Allah yg maha Pemurah lagi maha Penyayang~~

  Ni kisah idup ku yg bermula pd tarikh brape ntah aku lupe da,malas nk selak2 buku tu..tp yg ingat ianya pd bulan 11/2010..aku tergerak aty nk mgikuti 1 tourism course anjuran Irda di Pandan City Hotel..ari ptama plg beshh bg aku sbb aku bgn pagi2 kononya xmo tlambat pg register course tu..pkai kemeja lg bia nmpk segak..cewah~~phtu trun ke lobby tgk da rmai org mnnggu..ku lihat ramai nye gadis2 dsitu,atyku mula bbunga2 la plakss..hehe..
  Tp panas upenye xsampai ke ptg,upe2nye nme aku xde dlm list..tbakar la aty ni mlihat ptugas2 yg ade..mne x nya,da 2x aku kol kompom kn aku akn hadir course tu..aty yg bbunga td da mjdi bara~~lalalala..tp ade hikmah beb..sbb kjadian tu  la aku dpt kenal Izzat,Man dan Rosli..mereka snasib dgn ku..hahaha padan muka korg..ingt aku sorg jer..dan akhirnya kmi dberikan jga class dan dtakdirkn aku dan Izzat dpt class 1...Man class 5 dan Rosli class 3..kami bpisah utk smentara..bpisah class je pom..huhu
  1st day tu mse mula2 msuk class,hnya tuhan je tau..mgantuknye mata..mklum la da lme mninggalkn alam msuk2 class ni..aty rase nk blik je..tp bile da di tarbiah kn oleh sorg uztaz..aty ni tertarik smula~~trasa kseronokan bmula dsitu...
  Selepas ari kedua,ini la hikmah yg btul2 pnya..kmi smua dletak kn bwh bimbingan Pn Siti Rohani..muke nmpak kerek jer 1st2..tp bile die start bsuara dan tsenyum..upenya dia umpama magician yg akan mgubah idup kami smua..kmi smua pgil die dgn gelaran "Mummy"..dan die stuju dgn cdagan tu smbil senyuman trukir di bibirnya dan matanya yg redup mmandang kami smua..(xkn kulupekan itu)

Our lovely Mummy~~



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...